Balyoz davasında yargılanan Çetin Doğan ve Ali Deniz Kutluk’un eşleri Nilgül Doğan ve İrem Kutluk için 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu’nun 28/1 maddesi kapsamında bir buçuk yıldan üç yıla kadar hapis cezası isteniyor. İddianameyi hazırlayan savcı Mehmet Kurt hapis cezası ile de yetinmiyor ve TCK 53/1 maddesinde belirtilen tedbirlerin uygulanmasını istiyor. Yani Kurt, iki kadının siyasi hakları (seçme, seçilme, vs.), velayet hakları dahil bir çok hakkından da men edilmesini talep ediyor.
Balyoz davasının 37nci celsesinin görüldüğü 5 Mayıs 2011 tarihinin aynı zamanda Hıdrallez’e denk gelmesi nedeniyle sanık yakınları bir gül fidanına adalet dileklerini bağlıyorlar ve Silivri duruşma salonunun önüne bırakıyorlar (savcının iddianamede “çelenk” olarak nitelediği, Hıdırellez dileklerinin bağlandığı bu gül fidanı). Ardından, sanık yakınları, daha önce Beşiktaş Adliyesi önünde gerçekleştirdikleri 5 dakika alkış eylemini burada da tekrarlıyorlar ve Silivri mahkemesi ile cezaevi arasındaki tali yolu bu 5 dakika boyunca “trafiğe kapatmış” oluyorlar.
***
“Çelenk” görüntüleri:
***
Savcıya göre sanık yakınlarının bu eylemi “demokratik tepki boyutlarını aşan” bir eylemmiş. Nilgül Doğan ve İrem Kutluk’un üç yıla kadar hapis istemiyle yapılacak ileri-demokrasi yargılaması 11 Eylül 2012’de gerçekleşecek.
Üç paragraflık iddianameye buradan ulaşabilirsiniz.
02 Eylül 2012 02:21
secme ve secilme hakki vatandasliktan dolayi elde edilen haklardir. secilme hakkini yasalarla degil ama baska yollarla engellenebildigi kabul olabilir(mesela uygunsuzlukla adi gecen bir politikacinin tekrar secilmesi partisi tarafindan engellenir) fakat secme hakkini hic bir guc bir vatandasin elinden alamamali.
bu tur savcilari görevlerini daha iyi yapabilmeleri icin tekrar okutmak gerekir: islenen suc (eger suc görursek) ile istenilen ceza arasinda dengesizlik var. hukugun temellerinden biri mantiktir. bu tur celiskileri göremeyecek kadar kör veya duyarsiz ise bir savci, savci olarak calismak yerine bos gezmesi toplum icin daha faydali.
02 Eylül 2012 03:19
BALYOZ ellerinde patlamıştı… Hâkimler biz bu davaya bakamayacağız diyerek çekilmişlerdi. Şimdi kadınlara mı kafayı taktılar!..
Cem Akkılıç
NOT: Neden sadece wordpress blogu olanlar yorum yazabiliyor?
02 Eylül 2012 04:42
Bu kadınları sevmeyebilirsiniz,eşlerinin suçlu olduğunu düşünüyor olabilirsiniz,temsil ettikleri halk kitlelerinden nefret edebilirsiniz ama şu yaptığınız eylem ne hukuka sığar ne de vicdana…İşi kan davasına döker,inandırıcılığınızı tamamen kaybeder ‘hukuk’u da ‘guguk’ yaparsınız,ayıptır.
05 Eylül 2012 08:51
Bu nasil bir yorumdur….?”Bu kadinlari sevmeye bilirsin ile baslayan”” ? Esleri haksiz yere tutuklandigi icin isyan eden kadinlarimi sevmiyecek bu toplum..? ne dir onlardan alip veremediginiz..??bu gun teroristlerin aileleri istanbulun gobeginde gosteri yuruyusleri yaparken , oturma eyleminde bulunurken onlari demokrasi ugruna alkislayanlar Turkiyenin bekasini borclu oldugu ordusunun komutanlarinin hakli mucadelesi icin zaman zaman isyanlarda ki (oda demokratik yollarla yapilmaktadir ) bu vefakar kadinlarimi sevmiyor bu toplum..??yaziklar olsun o zaman boyle dusunen ve kendilerini demokrat olarak nitelendirenlere…haksizliklar oylesine buyuduku artik akil alma boyutlara ulasti.. ve bunu goren ,duyan,okuyan ,anlayan binlerce gercek vatan sevdalisi VARDIYAYI artik Turk milleti olarak komutanlarindan askerlerinden devralmistir….!! VARDIYA ARTIK TURK MILLETINDEDIR…. KI o millet bir avuc kadinin onderliginde yeniden kurtulus savasimizi baslatmistir….Ataturkun isigidir bizlere yol gosteren…
05 Eylül 2012 14:54
180 derece kadar ters anlamısınız,isterseniz bir daha okuyun(birinci cümlede nokta yok,yani cümlenin başı kime hitap ediyorsa sonu da ona hitap ediyor.)İsterseniz şöyle yazayım; ”Sayın hakimler;bu kadınları sevmeyebilirsiniz,eşlerinin suçlu olduğunu düşünüyor olabilirsiniz,temsil ettikleri halk kitlelerinden nefret edebilirsiniz ama şu yaptığınız eylem ne hukuka sığar ne de vicdana…İşi kan davasına döker,inandırıcılığınızı tamamen kaybeder ‘hukuk’u da ‘guguk’ yaparsınız,ayıptır.”
05 Eylül 2012 14:57
Bu arada ”kurtuluş savaşı” vs zırvalarınıza da katılmıyorum onu da ifade edeyim.
06 Eylül 2012 07:08
:o) ps. Sevgili Demokrat, daha once beni de anarak daha sik yazin dediginiz mesajinizi okudum; ama inanin cok yogunum; vakit buldukca yazacagim ama blog girislerini ve yorumlarini cogunlukla trende telefondan okuyorum, ve yaslaniyor muyum neyim, elim bir turlu telefonun klavyesini kullanarak yazmaya gitmiyor… Su uc satir yaziyi yazarken bile yoruldum… 🙂
06 Eylül 2012 14:23
Sevgili Fmeraklı, Sizi ve diğer arkadaşları özledik,nedense blog o eski hızını ve gücünü yitirdi.Bu davalar konusunda ülkedeki bence en aklıselim ve entellektüel yazılar burada yazılıyordu.Tekrar görmek umuduyla….
03 Eylül 2012 13:03
Korsan gösteri kanunen suçtur, bunu yapan da buna katılan da bunun zaten farkındadır, dolayısıyla hakkında soruşturma açıldığı zaman şikayet edemez…
03 Eylül 2012 16:29
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, Madde 34: Herkes, önceden izin almadan, silahsız ve saldırısız toplantı ve gösteri yürüyüşü düzenleme hakkına sahiptir. Toplantı ve gösteri yürüyüşü hakkı ancak, Milli Güvenlik, Kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel sağlığın veya genel ahlâkın veya başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması amacıyla ve Kanunla sınırlanabilir. Toplantı ve gösteri yürüyüşü düzenleme hakkının kullanılmasında uygulanacak şekil, şart ve usuller Kanunda gösterilir.
03 Eylül 2012 18:00
Silivride kurulu mahkemenin televizyon kanallarindan verilmemesinin sebebini ben sahsen,birseylerin Turk Milletinden saklandigi kanaatini tasiyorum.Bizim bilgi edinme hakkimiz neden engelleniyor,engellenmesi engelleyene pahaliya malolacak gibi.
03 Eylül 2012 21:04
Televizyona gerek yok ki, isteyen gidip görebilir orada…
10 Eylül 2012 18:37
Televizyonda izleyip ne yapacaksin!? TV programina Cetin Dogan suclu veya sucsuz diye SMS mi atmayi mi dusunuyorsun???
11 Eylül 2012 10:25
Belki de BBG gibi bir program olmasını istiyordur:)
11 Eylül 2012 15:46
İnsanların adalet arayışını ti’ye almanız yakışıksız olmuş. Umarım sizin veya sevdiklerinizin başına böyle haksızlıklar gelmez.
12 Eylül 2012 10:50
Gelmez merak etme çünkü biz kimseye haksızlık yapmıyoruz.
12 Eylül 2012 11:33
Canisplus ve ihtimal gibi adamlara nazik olup laf anlatmaya calismanin falan faydasi yok. Hic umursanip fikir tartismasina girilecek tipler degil. Ben daha once bir iki kere o hataya dustum ama bosaymis. Yazik.
12 Eylül 2012 12:27
İnsanın hataya düştüğünü anlaması ve aynı hatayı tekrarlamaması iyi birşeydir. Bu yüzden takdir ettim seni ccgürsel;)
12 Eylül 2012 15:17
trolleri beslemeyelim diyorsunuz. her cümlenin sonuna da gülen adam ekliyor sen şakrak biri.
12 Eylül 2012 21:48
Dünyada gülmekten/güldürmekten daha güzel birşey mi var? 🙂
12 Eylül 2012 11:36
Bu arada bu davalari televizyondan israrla yayinlamamalari gercekleri halktan sakladiklari yonundeki iddialari pekistiriyor. Menderes’in yargilamasi radyodan canli yayinlanmisti. Neyse, Menderes’in aniti var. Bu saniklar da muhtemelen ileride harcanmis hayatlar olarak rahmetle anilacaklar. Istediginiz kadar debelenin olacak bu.
12 Eylül 2012 12:29
Ne alakası var, isteyen gidip davaları izleyemiyor mu? Gerçekleri saklayacak olsalar davalara girişleri de engellemezler miydi?
12 Eylül 2012 15:33
Anlaşılan sen izliyorsun. İzlediğine göre, orada bulunan herkesin görüntüleri ve konuşmaları kayda alındığını fişlendiğinide biliyorsundur mutlaka. Özellikle herşey kaydedildiği için, sanıkların mahkeme salonunda avukatları ile özgürce konuşamadıklarınıda mutlaka biliyorsundur. Mahkeme salonuna herhangi bir görüntü ve ses kayıt aleti alınmadığınıda biliyorsundur. Bu gibi zorlamalar acaba izleyenlerde ne gibi etkiler yaratmaktadır?
12 Eylül 2012 21:16
Ben izliyorum tabii, kendim gitmedigim zamanlarda başkasını gönderiyorum. Beni fişleyecek olan da buyursun fişlesin, hiç sorun olmaz benim için, fişleyecekler diye bir çekincem de yoktur zaten…
12 Eylül 2012 22:01
Ha asker fişlemiş ha sivil, senin için hiç bir şey farketmiyor. Önemli olan fişlenmek değil, yaratılan ortamdır. Baskılar sonucu insanlar pasifize ediliyor. İnsanların içine yersiz kuşku ve korku yerleştiriliyor. İnsanların telefonda bu tip konuları konuşmaz olduklarıdır. Davanın aleyhinde bir şey konuşursam başıma bir şey gelir mi endişesi yerleştiriliyor, giderek insanlar bu konuda hiç bir şey konuşmak istemiyor ve susturulmuş oluyor. Baskılar seni rahatsız etmiyor olabilir ama bir demokrat olarak beni ediyor. En ünlü örnek Nurseli Idizdir. Nurselii ergenekondan tutuklandı, 15 gün misafir ettiler. Nurseli, dışarı çıktığında nasıl ikna ettiler ise televizyonda artık haklı olarak dut yemiş bülbül’ü oynuyor idi. Korktuğu o kadar açıktı ki hiç bir şey konuşmadı. Haksızlığa uğradığını bile söylemedi,.Verdiği mesaj erkin çok muktedir oldukları idi. Ortalama vatandaşa verilen mesaj açıktır. Mesajı alabildin mi?
12 Eylül 2012 22:15
Devletin/hükümetin benim telefonumu dinlemesinin, maillerimi okumasının benzer şeyleri yapmasının, beni fişlemesinin bence hiçbir sakıncası yok çünkü, devletin bana bunları yapmasından çekineceğim birşey yok, neden mi? Çünkü ben yasalara, kanunlara vs aykırı birşey yapmıyorum. Yapmam da. Dinlese ne olur dinlemese ne olur? Bana niye hiç baskı yapan yok acaba? Beni niye kimse pasifize edemiyor acaba? Bende niye kuşku veya korku yok acaba? Bunlar sadece çekinecek bişileri olanlarda vardır, çekinecek birşeyi olan da bunlara sebep olacak birşeyler yapmıştır zaten…
13 Eylül 2012 01:30
Kurtadam ,ortalamayı çok düşürüyorsun ama maalesef senden başka yazan yok. Sıkıntı verdi bu cehalet yahu (diyeceğim Solmaz abla kızacak gene ‘yahu’ dedin diye…) ”nadanlar eder sohbet-i nadanla telezzüz dîvânelerin hem-demi dîvâne gerektir.”
13 Eylül 2012 11:03
Ben düşüreyim, sen yükselt, böylece dengelenmiş olur…
13 Eylül 2012 13:13
Yazıların azalmasının bence önemli bir sebebi artık davanın durağan bir sürece girmesi, tıkanmasıdır. Çünkü “tarafların” dava hakkında net kanaatleri oluştu ve bunu değiştirecek mucizevi deliller vs. ortaya çıkmadıkça ufukta yeni bir gelişme gözükmüyor. Belki karar aşamasından sonra yeniden bir hareketlenme olabilir. Kanımca pek çok kişiye hem ceza yağacak, hem de tahliye edilecekler. Artık yıllarca davalarla uğraş dur. Tabi ortada değişik bir şey olmayınca tartışmalarda ya teorik bazda oluyor, ya da laf yetiştirmeceye dönüyor. Sanıyorum yazıların azalmasının bir nedeni de o. Şimdi canislupus vs. kişilerin yazdığı şeyler gazetelerin 3. sayfa haberi kalitesinde olduğu için üstünde durulabilecek pek fazla şey yok. Duvara konuşup ne yapacaksınız? Siz konuştuğunuz için duvar değişir mi?
13 Eylül 2012 20:54
3. sayfa haberlerini sen de takip ediyorsun ama unuttun mu? Bu arada biz sizden daha fazla duvara konuştuk ama artık sona gelindi, mahkeme kararından sonra siz istediginiz kadar duvara konuşmaya devam edebilirsiniz…
13 Eylül 2012 23:37
Ne yalan söyleyeyim; 3. sayfa haberlerini hep eğlenceli bulmuşumdur. 🙂 Ama blogun adı “…GERÇEKLER”
14 Eylül 2012 12:43
Blogun adının gerçekler olmasının bir önemi yok, önemli olan mahkemenin neyin gerçek oldugunu söylemesidir…
22 Eylül 2012 16:53
Sende aynen aynali tabir edilen,gözleri guzel,ama beyni kit bir yaratik gibi cevap vermissin…”isteyen gidip seyredebilir……”diye.Sen hakikaten böylemisin,yoksa bu yillarca pusuda beklemis kin dolu cumhuriyet dusmani mahluklarin bir modern uyesimisin…Ben sahsen nasil gidip izleyeyim…binlerce km. uzakta iken..Yada Turkiyede dahi olsa,isi gucu,ekonomik durumu elvermeyen fakat bilmek isteyen insanlar nasil gidip izlesin…Eger TV.de yayinlansaydi,yazilardan anladigimiz kadariyla,turk hukuk tarihinin en igrenc ve göstermelik bir davasini turk milleti görmus olacakti.Ve bazilarinin suratina,fiziki olmasada,ruhen tukurme imkanina sahip olacakti.Bumu rahatsiz etti yoksa seni….?????
24 Eylül 2012 23:49
Yorumlari bastan sona okudum.bu yalakalardan bir tanede (belki bir kac) odatv’de ya artik k’aale alinmiyor yorumcular tarafindan.cunku (ben biraz gec anladim) insanlar bunlari (bunlara “bunlar” demek ayip olmaz) cozdu. Ama taktir etmemek elde degil en azindan okuyorlar.. Ha.. okuduklarindan feyz aliyorlarmi? ne munasebet! Amac Sadece kiskirtmak! Ama biliyormusunuz.. bunlarin icinden bir pedofili Uzmez cikti sonra tutuksuz yargilandi (mi?) beraat mi ettirildi bilmiyorum. Sonra Mardin’de 13 yasinda tecavuz eden otuz kadar edep erkan sahibi beraat ettirildi. Sorsaniz bu konularda o kizlari suclayici yorumlar yazarlar, O erkekleri bastan cikardi diye! degilmi ki muhterem hocalari bile Kadinlari Cehenneme goturen Seytanin Yardimcilari olarak goruyor…En iyisi mideniz daha fazla bulanmasin Sormayin! Zorlamayin! Yorumlarina Cevap vermeyin! Goruyorum Cevap verdikce daha cok s.c.yorlar etrafa.Bunlarin adalaeti icin soylenecek cogu sey zaten cok onceden soylenmis. “Iurare in verba magistri”! tarih her zaman tekerrur eder! onlarinda bizlerinde bilmesi gereken tek sey bu!
Galiba Bu yorumlarin arkasina saklanan bu guruhun sadece ruhlarina tukurebiliyoruz!